Saturday, 24 January 2015

#NewsIsNotTerror - RT compared to ISIS and Book Haram

I was already thinking of the differences between 'liberal' mainstream western media and Russian media, such as RT, before I came across this.

Everybody with a little intelligence and an open mind can see the difference between western media that can't even mention RT without saying "Kremlin-controlled" and telling us what we need to think by expressions such as "Russian controlled rebels" and the like. Western media is full of innuendo and loaded statements

RT is refreshingly free of this. The only example, that jars on me, is the constant referral to the "self-proclaimed" republics of Lugansk and Donetsk. All RT has to do in its "propaganda" is to point out the hypocrisy and hypocrisy, that is present in spadefools.

The writing is on the wall with this statement from US state media (I didn't know there was such as thing in the "Land of the Free") that RT will be banned in countries like Britain and the US as a "terrorist entity".

Go onto Twitter and support RT at  #NewsIsNotTerror

Head of US state media put RT on same challenge list as ISIS, Boko Haram
Newly-appointed chief of US Broadcasting Board of Governors (BBG), Andrew Lack, has named RT one of the agency’s main challenges alongside extremist groups like the Islamic State and Boko Haram.



RT,
24 January, 2015


Lack, the first chief executive of the BBG, mentioned RT in an interview with The New York Times.
We are facing a number of challenges from entities like Russia Today which is out there pushing a point of view, the Islamic State in the Middle East and groups like Boko Haram,” he said. “But I firmly believe that this agency has a role to play in facing those challenges.”

Pass on this hashtag to help refute this ridiculous claim http://www.nytimes.com/2015/01/22/us/broadcasting-board-of-governors-names-chief-executive.html?_r=0  @BenSwann_ @AbbyMartin @cenkuygur

Broadcasting Board of Governors Names Chief Executive

Andrew Lack, the first chief executive of the Broadcasting Board of Governors, represents a sea change for the agency, which oversees United States government-supported civilian international news...
The New York Times @nytimes


RT never expected to find itself on a list with the two most dangerous terrorist groups of the day and is seeking clarification on the comment.

We are extremely outraged that the new head of the BBG mentions RT in the same breath as world’s number one terrorist army,” said Margarita Simonyan, RT’s editor-in-chief. “We see this as an international scandal and demand an explanation.
Apart from BBG itself, RT is also seeking clarification from the US State Department and the US Embassy in Russia.

It’s not the first time the BBG, a bipartisan agency that supervises government-sponsored media, targeting international audiences, has referred to RT as a ‘challenge.’

Let’s put together a plan of how much that would cost and how to do something that we could compete with Russia Today [RT] and then let’s go to the Hill and then let’s go to the White House and tell them what it’s going to cost to compete, and let’s see if we can do it,” BBG chairman Jeffrey Shell said in August 2014.

RT is viewed this way “because there’s a terror in London and in Washington of new upstarts, of new information coming out and challenging the narratives that they have owned for the last 50 years of so,” editor of politics.co.uk Ian Dunt told RT.



READ MORE: American broadcasters see RT as major challenge, want to try to compete
This time the New York Times article mentions RT’s “significant American presence” and argues Russia “poured millions” into its US bureau and the Sputnik news agency.
US politicians have lashed out at RT in the past. John Kerry attacked the channel for its coverage of the Ukraine crisis last spring and called RT a “propaganda bullhorn.”

Following Kerry’s rant, Russia's Foreign Minister Sergey Lavrov decried John Kerry’s comments about RT as “uncivilized” and “prosecutorial.”
[The West] has been convinced for some time that it has a full monopoly on mass media,” said Lavrov in a statement. “Russia Today has won a large audience in the US and Western Europe, not to mention in Latin America and the Arab world."



As a broadcaster, RT does indeed present a challenge to US international broadcasting in terms of competing for viewership,” said Director of Advocacy and Communications of the International Press Institute (IPI) Steven M. Ellis. “But RT obviously does not present the type of threat to journalists’ physical security that entities such as the Islamic State group or Boko Haram pose. Mr. Lack could have phrased his comments more carefully to make this distinction clear, and we hope he will do so in the future.”

US television professionals have, however, been more amenable to RT and have nominated its reporting for media awards. RT received an Emmy nomination for its series of Guantanamo hunger strike reports in 2014, and the channel was earlier nominated for Emmies in 2010 and 2012.


For what it's worth, this just came through the wires

State Dept disagrees with head of US state media over equation of RT with ISIS

State Department spokeswoman Jen Psaki does not agree with the newly-appointed chief of the US Broadcasting Board of Governors (BBG), who put RT on the same challenge list as ISIS and Boko Haram.
Would the US government put those three in the same category? No, we wouldn’t,” Psaki said at a briefing on Friday answering a questing posed by RT’s Gayane Chichakyan, related to the comments made by BBG head Andrew Lack.


See this from the NY TimesU.S. Seeking a Stronger World Media Voice

No comments:

Post a Comment