Tuesday, 24 November 2020

CCP corruption of the US media

 Beijing-controlled outlet paid U.S. newspapers millions to publish propaganda



By Chuck Ross

Daily Caller News Foundation,

23 November, 2020


An English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party’s propaganda department paid U.S. media companies nearly $2 million for printing and advertising expenses over the past six months, even amid heightened scrutiny over Beijing’s disinformation efforts in the West.

China Daily paid The Wall Street Journal more than $85,000 and the Los Angeles Times $340,000 for advertising campaigns between May and October 2020, according to a disclosure that the propaganda mill filed this week with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act (FARA).

China Daily also paid Foreign Policy magazine $100,000, The Financial Times, a U.K.-based newspaper, $223,710, and $132,046 to the Canadian outlet Globe & Mail for advertising campaigns, according to the filing.

The Beijing-based outlet paid several newspaper companies a total of $1,154,666 for printing costs, including $110,000 to the Los Angeles Times, $92,000 to The Houston Chronicle and $76,000 to The Boston Globe.

Overall, China Daily spent more than $4.4 million on printing, distribution, advertising and administration expenses over the past six months, according to the FARA filing.

China Daily, which is controlled by the Chinese Communist Party’s State Council Information Office, its propaganda agency, has for years paid newspapers and magazines in the U.S. and other Western countries to publish advertorials designed to look like legitimate news articles.

China Daily paid The Washington Post more than $4.6 million from late 2016 through October 2019, according to a FARA disclosure China Daily filed in June.

The Journal received $6 million for advertorials from 2016 through April 2020, according to the disclosure.

So far in 2020, The Journal has received $461,489 in advertising revenue from China Daily.

China Daily’s inserts, which are entitled “China Watch,” have typically offered a pro-Beijing spin regarding the Chinese economy, Chinese culture or China’s geopolitical views.

The Journal, which maintains a website of its sponsored China Daily content, includes numerous articles first published by China Daily touting Beijing’s handling of the coronavirus pandemic, which originated in Wuhan last year.

Apple CEO: China Getting Outbreak Under Control” is the title of one article on the Journal’s site.

Several articles are critical of U.S. officials who have accused the Chinese government of misleading the West about the pandemic, and allowing the virus to spread globally.

Trump’s China Remark Rebuked” and “US Spin On Virus’ Name Condemned” are the headlines of two articles on the Journal’s site.

The Journal has not published any articles on its sponsored page since July. China Daily’s FARA filing does not list any payments to the newspaper since the month ending June 30, 2020.

Some American newspapers have cut ties with China Daily in response to the criticism of the pay-for-print arrangements. The Washington Free Beacon reported in August that The New York Times quietly scrubbed its website of advertorials it had published as part of a deal it had with China Daily.

In February, the State Department designated China Daily and four other Beijing-controlled news outlets to be “foreign missions,” which treats them the same as foreign embassies because of their close ties to the Chinese government.

The Wall Street Journal did not respond to a request for comment about its relationship with China Daily. The Los Angeles Times also did not respond to a request for comment.

This story originally was published by the Daily Caller News Foundation.


Dr. Yan Report: CNN Used 

Lies and Misinformation to 

Muddle the Water on the 

Origin of SARS-CoV-2 

CNN recently attacked reports of Dr. Li-Meng Yan and coauthors’, which has seriously damaged Dr. Yan’s reputation. 

More importantly, CNN, through these attacks, has strongly influenced the public opinion and hindered the American people from knowing anything different from the nature-origin theory that they and other mass media have been strongly holding to. 

Dr. Yan and co-authors of this third report believe that CNN’s attacks on their previous reports are groundless and are all lies. 

In this new report, they list the lies and fallacies in CCN’s propaganda one by one and responded accordingly, rigorously and vividly showing American people how CNN has lied to them.

Click to download the report


No comments:

Post a comment